امروز:9 فروردین 1403

مقایسه:اسپارتان بسیار بهتر از IE اما کروم و موزیلا همچنان بهترین مرورگر ها

مایکروسافت در ویندوز 10 خود از مرورگر تازه ای استفاده خواهد کرد. این مرورگر که تا به حال با نام اسپارتان شناخته می شود دارای قابلیت های زیادی است و از نظر ساختار بسیار بهتر از IE می باشد. برای تست این که این مرورگر چگونه کار می کند بنچمارک هایی انجام گرفته است که در بعضی از آنها اسپارتان بالاتر بوده است.با آریامونز همراه باشید.

همانطور که اشاره شد اسپارتان در کنفرانس ردموندی ها واقع در محل مایکروسافت معرفی شد. این مرورگر که قرار است در کنار IE در ویندوز 10 بیاید مورد بررسی قرار گرفته است در بسیاری از نتایج بنچمارک عالی عمل کرده است و اسپارت تنها در پشتیبانی از Html 5 با مشکل جدی رو به روست.

شما می توانید ویژگی های اسپارتان و تصاویر ان را از این مطلب بخوانید.

انچه که در مورد اسپارتان گفته شده است ویژگی های کلی آن بوده است و اسم اسپارتان به قطع اسم پروژه ی این مروگر جدید است و این مرورگر با اسم دیگری مثل Entourage، Elixta، Evo، Evex می تواند وارد بازار شود اما می توان اسم های internet Explorer Edge یا Microsoft Edge را هم جز مواردی دانست که ممکن است پروژه اسپارتان با این نام ها تمام شود.

نتایج بنچمارک اسپارتان در زیر امده این بخش ها تا اندازه ای تخصصی است اما با بررسی زمان و مقایسه آن با مرورگر های دیگر می توان به به مرورگر پروژه اسپارتان خوشبین بود. در زیر لیستی از بنچمارک های جاوا اسکریپت و HTML مانند Sunspider, OctaneT Kraken و WebXPRT آورده شده است. در کنار هر اسم هم بنچمارک بهتر بودن را توضیح داده است مثلا برای sunspider نوشته شده است که Lower is better که به این معنی است که هر چه عدد کمتر باشد بهتر است.

screenshot-blog.gsmarena.com-2015-01-26-23-20-25-600x283

همانطور که در بالا اشاره شد این مرورگر در مرحله تست مانند IE با Html 5 مشکل دارد به گونه ای که در اخرین بنچمارک در عکس بالا می توانید نمره ی این مرورگر را در Html 5 حدود 344 ببینید در صورتی که دو مرورگر کروم و موزیلا در حدود 500 می باشند.

به هر حال این مرورگر بسیار سریعتر از IE است ولی با این وجود هنوز از کروم و موزیلا پایین تر است. باید منتظر بود و بنچمارک اخرین نسخه این مرورگر را بررسی کرد. با آریامونز همراه باشید.