امروز:1 اردیبهشت 1403

مایکروسافت قابلیت برنامه های فراگیر یا یونیورسال ویندوز 10 را معرفی کرد

مایکروسافت در جریان کنفرانس خبری دیشب خود برای ویندوز 10 از قابلیت برنامه های فراگیر یا یونورسال پرده برداشت. این قابلیت به شما امکان می دهد که به راحتی با استفاده از یک برنامه ی فراگیر در هر دستگاهی دیگری که بخواهید ادامه ی کار خود را انجام دهید و به نوعی این برنامه ها فایل های شما را هماهنگ می کنند. با آریامونز همراه باشید.

قابلیت برنامه های فراگیر همانطور که معلوم است کارایی بالایی برای کاربران خواهد داشت به این صورت که شما فایل ورد خود را با لپ تاپ 80 درصد تایپ می کنید اما قسمت های اخر ان می ماند شما می توانید در هر کجا با استفاده از موبایل یا تبلت ویندوزی خود ادامه کار را انجام دهید.

برنامه های یونیورسال و یا فراگیر ویندوز 10 چه خواهند بود؟

نسخه جدید ورد، پاورپوینت، اوت لوک و برنامه جدید پرینت وایرلس از اولین اپلیکیشن‌های فراگیر و یونیورسال هستند که می‌توان از آن‌ها بر روی گجت های مختلف بهره برد. مایکروسافت از موتور واژه‌پردازی ورد در اوت لوک مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده کرده، همچنین امکان قرار دادن پس‌زمینه در این برنامه گنجانده شده است.

microsoft-windows-10-photos-0058.0

اپلیکیشن های یونیورسال بسیار وقف پذیر هستند به صورتی که اگر به لپ تاپ دارای صفحه ی لمسی موس متصل کنید برنامه برای ان تنطیم می شود و اگر موس را جدا کنید برای صفحه ی لمسی بهینه می شود.

microsoft-windows-10-photos-0057.0

برنامه های فراگیر و به اصطلاح یونیورسال قابلیت نصب بر روی ایکس باکس را نیز خواهند داشت اما باید بدانیم که ایجاد چنین برنامه های نیاز داشتن زمینه های بسیار وسیعی از طرف مایکروسافت باید باشد به صورتی که توسعه دهندگان به راحتی بتوانند برنامه های خود را گسترش دهند.البته باید ذکر کنم که مایکروسافت در نسخه جدید ویژوال استودیو قول فراهم کردن این زمینه ها را داده است.