امروز:9 فروردین 1403

کار با task manager ویندوز 8

کار با task manager ویندوز 8 1

task manager ویندوز |AriaMoons.com

task manager در ویندوز 8 یکی از بخش هایی است که کاملا تغییر کرده است.ممکن است ویندوز 8  فقط با مترو شناخته شود ولی task manager  ان از تمام نسخه های قبلی بهتر است و یکی از مزایای ان می توان به شمار اورد.

با task manager در ویندوز 8 به راحتی می توانید برنامه هایی که در شروع ویندوز بالا می ایند را کنترل کنید ،ip شما را نشان می دهد و… همچنین رنگ بندی عالی ان به شما کمک می کند که با یک نگاه به راحتی تمام خط ها را بخوانید.
در این اموزش با اریا مونز همراه باشید که دیگر در task manager مشکلی نداشته باشید.

اجرای task manager

task manager منیجر از چندین راه قابل اجرا است.قدیمی ترین راه نیز در ویندوز 8 فعال است و ان Ctrl-Alt-Delete است ولی تفاوت ان این است که به طور مستقیم task manager اجرا نمی شود و صفحه ی زیر نشان داده می شود که برای اجرای task manager بر روی task manager کلیک کنید.

task manager ویندوز |AriaMoons.com

همچنین شما می توانید بر روی taskbar  راست کلیک کنید و بر روی Task Manager کلیک کنید.

 

task manager ویندوز |AriaMoons.com

مدیریت برنامه های در حال اجرا

در Task Manager به صورت پیش فرض شکل زیر را داراست و شما به راحتی می توانید برنامه های در حال اجرا را پایان دهید و هیچ منوی اضافی را به شما نشان نمی دهد.

 

task manager ویندوز |AriaMoons.com

بر روی more details کلیک کنید.پنجره تغییر پیدا می کند و شما با پنجره ای رو به رو می شوید که در نگاه اول پیچیده به نظر می رسد اما با این اموزش به راحتی می توانید از امکانات ان استفاده کنید.

.

task manager ویندوز |AriaMoons.com

 

شما می توانید زیر منو ها یا پنجره ی برنامه ها روببینید برای این کار بر روی برنامه دو بار کلیک کنید.

task manager ویندوز |AriaMoons.com

 

لیست کلی برنامه ها به سه بخش apps ،background processes ،Windows system processes طبقه بندی شده اند.

task manager ویندوز |AriaMoons.com

اگر شما نمی دانید یک برنامه یا پردازش چیست می توانید بر روی پردازش مورد نظر راست کلیک کنید و بر روی “Search online” کلیک کنید تا در موتور جستجوی پیشفرضتان ان را جستجو کند.

task manager ویندوز |AriaMoons.com

بخش Performance یا امار دهی ویندوز

در تب Performance شما امار های کار کرد ویندوز را مشاهده می کنید .این بخش نسبت به نسخه های قبل اطلاعات بیشتری را در اختیار می گذارد.

AriaMoons.com

sshot-7

شما می توانید به راحتی ای پی رایانه خود را در این بخش ببینید برای این کار در بخش سمت چپ ان Ethernet را انتخاب کنید ای پی شما مانند شکل نشان داده می شود.

sshot-81

شما می توانید Resource Monitor را مانند شکل باز کنید .این پنجره نسبت به نسخه های قبل تغییری پیدا نکرده اما باز اطلاعت بیشتری را نشان می دهد.

sshot-9

App History

در این تب شما می توانید مقدار حجم استفاده شده ی برنامه های مترو  ویندوز 8 را ببینید و ان ها را مدیریت کنید.

.

sshot-10

Startup Programs

یکی از امکانات عالی برای ویندوز 8 همین تب Startup است. شما به راحتی می توانید برنامه هایی را که در استارت اپ ویندوز اجرا میشوند ببینیدو هر کدام که دوست ندارید را disable کنید.در بخش startup imapact شما می توانید تاثیر برنامه در سرعت بالا امدن ویندوز را ببینید.

low:کم      medium:متوسط           high :زیاد

sshot-111

Users

در این بخش شما می توانید حساب های کاربری فعال را ببینید و به راحتی مقدار فضای اشغالی و… را دریافت و در صورتی که در کار شما مشکل ایجاد می کند disconnect کنید.

sshot-13

 Details & Services

این دو بخش ظاهر زیبایی مانند قسمت های قبل نداند و بیشتر برای کابران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

 

sshot-14