امروز:31 فروردین 1403

تصاویر ابتدایی از رابط کاربری مرورگر اسپارتان

مایکروسافت برای ویندوز 10 خود قرار است به جای اینترنت اکسپلورر از مرورگر جدید به عنوان مرورگر پیشفرض استفاده کند. نام این مرورگر همانطور که در گذشته ذکر شد اسپارتان خواهد. تا به حال از رابط کاربری این مرورگر تصاویری منتشر نشده بود.

در این مقاله با آریامونز همراه باشید.

همانطور که می دانید در ویندوز 10 خبری از اکسپلورر نیست و باید منتظر اسپارتان باشیم. مایکروسافت گروهی را برای طراحی مرورگر برگزیده تا رقیب های اصلی خود یعنی کروم و موزیلا را شکست دهند.

بر اساس شایعات کنونی اسپارتان این قابلیت را دارد که تمام دستورات صوتی را اجرا کند. لازم به ذکر است که این مرورگر برای دریافت دستورات صوتی از دستیار صوتی کورتانا پشتیبانی می‌کند.

اسپارتان می‌تواند مرورگرهای دیگر را در داخل خود اجرا کند. برای مثال کاربران می‌توانند مرورگر را به چهار پنجره تقسیم کنند که به آن‌ها چهار روش مختلف تماشای وب‌سایت و اجرای نرم‌افزار آنلاین را تا زمانی که آن مرورگرها بر روی همان دستگاه نصب شده باشند را نشان می‌دهد.

دیروز تصاویری تائید نشده از طریق وب‌سایت bgr، منتسب به رابط کابری اسپارتان منتشر شد.این عکس را می توانید در زیر ببینید.

microsoft_spartan_browser_screenshot_leak_bgr

وب‌سایت NeoWin عکس بالا از اسپارتان را رد کرده و عکس هایی تار را از این مرورگر قرار داده است.

در همین حال  که منبع معتبرتری نسبت به bgr است، در مطلبی با رد این تصویر و جعلی دانستن آن، تصاویری نه‌چندان شفاف از نسخه نهایی اسپارتان را منتشر کرده است.

screen_shot_2015-01-07_at_7.58.19_am

screen_shot_2015-01-07_at_11.39.36_am_story