امروز:10 فروردین 1403

اضافه کردن کاشی shutdown به start screen

اضافه کردن کاشی shutdown به start screen 11

دسترسی به دکمه shutdown در ویندوز8 مشکل بسیاری از کاربران این سیستم عامل بوده و راهکارهای بسیاری برای دستیابی سریع تر به این دکمه و یا راه های میانبری برای انجام این کار در فضای وب موجود است. ما نیز در مطلبی چگونگی تنظیم دکمه power را برای خاموش  یا هایبرنیت کردن ویندوز را به شما آموزش دادیم اما در این مطلب می خواهیم راهی دیگر برای دسترسی سریع تر به این گزینه را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

shutdown

در این مطلب قصد داریم روش ایجاد یک کاشی در صفحه استارت یا همان منوی مترو ویندوز8 را به شما آموزش دهیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

shutdown

1- ابتدا در فضای دسکتاپ یک شورتکات ایجاد کنید به این صورت که: بر روی فضای خالی صفحه ی دسکتاپ کلیک کنید از منوی باز شده به  New  رفته و سپس Shortcut را انتخاب کنید.

shutdown

2- در پنجره باز شده و در قسمت type the location of the item و در جعبه ورود متن برای ایجاد میانبری برای خاموش کردن سریع ویندوز عبارت زیر را تابپ کنید:

shutdown /p

سپس بر روی next کلیک کنید.

*همچنین برای reboot کردن سریع سیستم می توانید مرحله بالا را دوباره طی کنید ولی این دفعه عبارت زیر را در جعبه ورود متن تایپ کنید:

shutdown /r /t 0

**همچنین برای hibernate کردن سریع سیستم می توانید مرحله بالا را دوباره طی کنید ولی این دفعه عبارت زیر را در جعبه ورود متن تایپ کنید:

C:\Windows\System32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0

(البته دقت داشته باشید باید به جای C در متن بالا باید نام درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را تایپ کنید).

shutdown

3- در این پنجره برای شورتکات خود یک نام انتخاب کنید( مثلا ما برای شورتکات اول نام shut down  و برای شورتکات دوم نام restart را انتخاب کردیم) و بر روی finish  کلیک کنید.

shutdown

4- در اینجا بر روی شورتکات ایجاد شده راست کلیک کنید و به properties رفته و از پنچره باز شده به سربرگ shortcut بروید و در این پنجره بر روی دکمه  change icon کلیک کنید و اگر با پیغامی روبرو شدید آن  را ok کنید و سپس آیکون دلخواهی که می خواهید برای شورتکات موردنظر انتخاب کنید.

shutdown

 

shutdown

 

 

5- بر روی شورتکات ایجاد شده راست کلیک کنید و pin to start را انتخاب کنید.

shutdown

 

به start screen بازگردید. خواهید دید که آیکون هایی از شورتکات های ایجاد شده به صفحه مترو اضافه شده است.

اکنون شما می توانید بر روی کاشی shutdown یا restart کلیک کنید تا به راحتی این اعمال را انجام دهید. به همین سادگی!!

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.