امروز:30 فروردین 1403

معرفی نرم افزار Lock Screen Customizer

معرفی نرم افزار Lock Screen Customizer 1

شیپ ها (ships) ی ویندوز 8 دارای گزینه های شخصی سازی زیادی برای تغییر ظاهر پیش فرض صفحه استارت(start)  و همچنین صفحه نمایش جدید ققل هستند. برخلاف نسخه های پیشین ویندوز، ویندوز 8 گزینه ای برای تغییر تصویر پس زمینه صفحه لاک اسکرین  (lock screen)  و سقارشی کردن آن را ارائه می دهد و هیچ نیازی هم به نرم افزارهای جانبی شخصی سازی نداریم.

اما ما در اینجا می خواهیم یک نرم افزار مشابه logon screen rotator را به شما معرفی کنیم (البته با گزینه های بیشتر).

 Lock Screen Customizer

Lock Screen Customizer for Windows 8 احتمالا یکی از ابزارهای اولیه طراحی شده برای سفارشی سازی کامل صفحه Lock Screen هست.  این یک نرم افزار توسعه یافته توسط WinAero، (سازنده بسیاری از ابزارهای معروف دستکاری و شخصی سازی ویندوز)، است که از جمله برای تنظیم کردن انیمیشن  Start Screen  ویندوز 8 و فعال کاردن حالت شیشه ای WinAero در ویندوز 8 به کار می رود.

با این ابزار شما نتنها قادر به تغییر پس زمینه صفحه Lock Screen خواهید بود بلکه قادر به تغییر آن در هر لاگین می شوید. یعنی اینکه شما می توانید با ورود به هر حساب (account) جدیدی به طور اتوماتیک تصویر پس زمینه lock screen  خود را تغییر دهید. همیچنین شما می توانید فرمت زمان را از حالت پپیش فرض 24 ساعت به حالت 12 ساعت تغییر دهید حتی می توانید زبان تاریخ را تغییر دهید. همچینین این ابزار گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که قادر خواهید شد تا رنگ پس زمینه صفحه وارد کردن پسورد را تغییر دهید. و در نهایت این امکان هم برای کاربرانی که نیازی به صفحه Lock Screen ندارند وجود دارد که این این صفحه را غیر فعال کنند ( با کلیک بر روی دکمه Logon Behaviour  و تیک دار کردن گزینه Disable Lock Screen .

 Lock Screen Customizer

اگر می خواهید تصویر پس زمینه صفحه lock screen بطور خودکار برایتان تغییر کند، بر روی دکمه  Lock Screen Slideshow کلیک کنید و سپس گزینه Enable this feature را تیک دار کنید و بعد بر روی دکمه Add Folder کلیک کنید و فولدری که حاوی عکس های موردنظر شما برای پس زمینه صفحه lock screen هست را انتخاب کنید.

 Lock Screen Customizer

استفاده از Lock Screen Customizer بسیار آسان است. فایل زیپ آن را دانلود کنید و وقتی آن را اکسترکت کردید دو فولدر با نام های x64 و  x86 ایجاد خواهد شد که با توجه به ورژن ویندوز خود می توانید از نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی استفاده کنید. فولدر مناسب را باز کنید و بر روی  LockScreenCustomizer.exe دابل کلیک کنید تا نرم افزار نصب شود.

ممکن است در هنگام نصب شما با پیغام زیر مواجه شوید:

 “Windows protected your PC: Windows SmartScreen prevented an unrecognized app from running. Running this app might put your PC into risk.”

خب شما به راحتی می توانید با کلیک بر روی گزینه  More info option و کلیک بر روی دکمه  Run anyway برنامه را اجرا کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.