امروز:31 فروردین 1403

پیش فروش ایفون 6 در چین قبل از معرفی ایفون و حتی مشخص شدن زمان آن!!!

فروشندگان آن‌لاین چینی ظاهرا راه پول درآوردن را یافته‌اند و نبض بازار را خوب می‌شناسند. این‌جا دیگر چندان مهم نیست محصولی که این‌ها می‌فروشند کی عرضه می‌شود؟ چه قابلیت‌هایی دارد؟ و جز چند مورد خبر تائید نشده اصلا قرار است این محصول جدید چه شکلی باشد. مشتری خواهان آی‌‌فون است و آن‌ها هم فروشنده‌اند! گو این‌که در ماه‌های اولیه، اصلا به دلیل استقبال زیاد و نوع سیاست فروش اپل جز فروشگا‌های رسمی اپل، جای دیگری این گوشی جدید را عرضه نمی‌کند و خریداران آن‌لاین چینی حالا حالاها باید منتظر بمانند!
به گزارش وال استریت ژورنال و به نقل از سی‌نت، چندین فروشنده در بزرگ‌ترین ‌وب‌سایت فروش مستقیم چینی زبان که Alibaba’s Taoba نام دارد و شبیه وب‌سایت ای‌بی است، پیش‌ فروش آی‌فون۶ را شروع کرده‌اند. به گزارش ژورنال، فروشندگان میلغی بین ٨٠ دلار تا ١٢٨٨ دلار را از مشتریان طلب می‌کنند تا نام آن‌ها را در لیست مشتریان پیش خرید آی‌فون ۶ خود بگذارند.
چین یکی از مهمترین بازارهای اپل است و البته برای سایر شرکت‌های بزرگ هم همین‌طور است. در آغاز سال جاری میلادی اپل موفق شد قراردادی با چاینا موبایل ببندد و امکان عرضه گسترده آی‌فون 5C و آی‌فون 5S را فراهم آورد. چاینا موبایل بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی دنیاست که بیش از ٧٧٠ میلیون کاربر دارد. در کل، بنا بر آمار رسمی چین، بیش از یک میلیارد نفر در چین از موبایل استفاده می‌کنند و در این بازار بزرگ اپل، سامسونگ، Xiaomi و Lenovo رقابت سختی با هم دارند.
لازم به یادآوری است که پیش فروش محصولات آی‌فون پیش از اعلام تاریخ عرضه آن توسط اپل، در چین سابقه دارد. پیش از این نیز، در ژوئیه سال ٢٠١٢ در همین وب‌سایت چینی Taobao پیش فروش آی‌فون ۵ شروع شده بود و این در حالی بود که اپل به طور رسمی نه درباره محصول خود سخنی گفته بود و نه تاریخی برای عرضه آن اعلام کرده بود. اپل تازه دو ماه پس از شروع پیش‌فروش در وب‌سایت چینی، گوشی جدید را معرفی کرد!
فروشندگان آن‌لاین به مشتریان خود وعده می‌دهند که با توجه به این‌که عرضه آی‌فون تازه همچون روال همیشگی ابتدا در آمریکا خواهد بود و سپس در کشورهای دیگر از جمله چین عرضه می‌شود، گوشی‌های پیش فروش شده را از آمریکا و هنگ کنگ برای مشتریان خود تامین می‌کنند.
همین فروشندگان اطلاعات جالب و البته غیر موثقی هم درباره این گوشی‌ها و تاریخ عرضه آن‌ها اعلام می‌کنند. آن‌گونه که وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد، بنا بر ادعای یکی از این فروشنده‌ها، دو مدل آی‌فون ۶ در حول و حوش ٢٠ سپتامبر به بازار عرضه می‌شوند و قیمت آن‌ها هم برای مدل ۴.٧ اینچی ٨۵١ دلار و برای مدل ۵.۵ اینچی ٩۶۴ دلار خواهد بود.