امروز:6 اردیبهشت 1403

مقایسه ی نسخه های ویندوز 10؛ بهترین نسخه ی ویندوز 10 کدام است؟

ویندوز 10 بعد از مدت ها به صورت رسمی وارد بازار شد. یکی از مسائل که در همه ی نسخه های ویندوز مشکل ساز می شود بحث نسخه های ویندوز 10 می باشد. اکثرا تفاوت بین این نسخه ها را نمی دانند. همچنین شما می توانید ویژگی های ویندوز 10 را از اینجا بخوانید. ما در این مقاله به بررسی این ویژگی ها می پردازیم. با آریامونز همراه باشید.

همانطور که در زیر می بینید نسخه های مختلف ویندوز 10 ، 4 مورد می باشد. نام های این نسخه ها به ترتیب Home، Pro،Enterprice  و Education می باشد. در زیر ویژگی های هر یک را می بینید و حتما با یک نگاه می توانید نسخه ای را که نباید نصب کنید را بشناسید. بله نسخه ی هوم ویندوز 10 کمترین ویژگی را در میان بقیه ورژن ها دارد و توصیه ما استفاده از ورژن ها ی دیگر برای استفاده از امکانات ویندوز 10 است.

نسخه ای را که بیشترین امکانات را دارا می باشد را نیز با یک نگاه می توانید تشخیص دهید. بله نسخه ی Enterprise کامل ترین نسخه ی ویندوز 10 می باشد اما این نسخه در اختیار همگان نیست و فقط افرادی که توافقنامه ی لایسنس مایکروسافت را دارا باشند می توانند از این ویندوز استفاده کنند.

اما با بررسی بیشتر این ویندوز ها می توانید بفهمید که نسخه ای که مناسب تر برای مصارف خانگی است نسخه ی Pro آن می باشد. شاید در گذشته هم به این موضوع پی برده بوده اید و ویندوز 8 نسخه ی pro را استفاده کرده اید.

03_07-Existing-575px

با توجه به تصاویر بالا می توانید متوجه یک نقص در ویندوز 10 هوم شوید و آن نداشتن بیت لاکر است. بیت لاکر بخش رمزگذاری ویندوز می باشد که قدرت بسیاری برای رمزگذاری دارد.

03_07-Management

03_07-Security

03_07-Delivery

همانطور که در تصاویر بالا می بینید این تنها نسخه ی  Enterprise از ویژگی Long Term Servicing Branch بهره می برد.

همچنین ویژگی کنترل موبایل در همه نسخه به جز هوم وجود دارد که به گفته مایکروسافت بعدا به نسخه ی هوم نیز اضافه خواهد شد.