امروز:31 فروردین 1403

نسخه RTM ویندوز10 در ماه ژوئن منتشر خواهد شد

هر روز اخبار جدیدی از ویندوز 10 منتشر می‌شود و این نشان می‌دهد ردموندی‌ها تا چه اندازه بر روی ویندوز 10 کار کرده‌اند و با چه سرعتی در حال توسعه آن هستند و همزمان با توسعه و انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز، روی ویندوز10 برای گجت‌های قابل حمل نیز کار می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید تا کی باید منتظر بمانیم تا نسخه نهایی این سیستم عامل از طرف مایکروسافت معرفی خواهد شد.

نسخه جدید ویندوز 10 تغییرات زیادی را به خود داشته است و همه ما مشتاقانه منتظر نسخه نهایی آخرین محصول ردموندی‌ها هستیم. بر اساس شنیده‌ها مایکروسافت نسخه‌ی RTM ویندوز 10 را در ماه ژوئن معرفی خواهد کرد. بنابراین مایکروسافت برخلاف سنت همیشگی خود، نسخه نهایی ویندوز جدیدش را در ماه آگوست منتشر نخواهد کرد، این خود به دلیل بازاریابی صحیح و دقیق مایکروسافت است چراکه قبلا وقتی مایکروسافت نسخه نهایی سیستم عامل خود را در ماه آگوست منتشر می‌کرد، تولید کنندگان تا گواهی استفاده از ویندوز را دریفات و عرضه محصولات خود را آغاز کنند به ماه اکتبر می‌رسیدند و زمان بسیار خوب و بازار مهم پیش از بازگشایی مدارس را از دست می‌دادند. اما حالا مایکروسافت با انتشار نسخه نهایی سیستم عامل خود در ماه ژوئن، بازار داغ پیش از بازگشایی مدارس را در دست خواهد گرفت.

ردموندی‌ها سال گذشته نیز، سرفیس‌پرو ۳ را در ماه ژوئن معرفی کردند تا این تبلت پیش از آغاز مدارس روانه‌ی بازار شود. حال احتمال می‌رود مایکروسافت در همین بازه‌ی زمانی نسل جدید سرفیس پرو را با ویندوز ۱۰ معرفی کرده و روانه‌ی بازار کنند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.