امروز:10 فروردین 1403

منتشر شد: تصاویر جدیدی از مرورگر اسپارتان

به لطف وبسایت چینی ITHome که مدعی است منابع قوی‌ای در مایکروسافت دارد هر روز تصاویر جدید از ویندوز 10 و سایر محصولات جدید مایکروسافت که هنوز به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته‌اند، فاش می شود. حال تصاویری از پروژه‌ی مرورگر اسپارتان مایکروسافت توسط این وبسایت منتشر شده‌اند.

همانطور که می‌دانید پروژه‌ی اسپارتان اسم رمز پروژه‌ای است که مایکروسافت از دل آن مرورگر جدیدی را همراه با ویندوز ۱۰ منتشر خواهد کرد.

 

 

SpartanSSInt 1

 

 

فعلا شرکای تجاری مایکروسافت تنها به بیلد 10009 ویندوز 10 دسترسی دارند. این نسخه شامل مرورگر پروژه‌ی اسپارتان هم می‌باشد. از این رو احتمالا این تصاویر هم از همینجا آمده باشند.

 

بر اساس این تصاویر این مرورگر شامل منوی Faviorate، لیست خواندنی‌ها و حالت مطالعه برای مقالات بلند است. همانطور که در جریان هستید قابلیت خواندن این مرورگر در کنفرانس مایکروسافت نیز، معرفی شد که با حذف موارد جانبی، مطالعه مقالات بلند در اینترنت را بسیار لذت بخش‌تر می کند. این مرورگر از وجود دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا نیز بهره می‌برد که در برخی موارد نظیر جستجو در وب کاربران را یاری خواهد کرد.

 

SpartanSSInt 2

 

با این حال ما هنوز منتظریم تا خودمان این مرورگر را تجربه کنیم و بدانیم که آیا واقعا مایکروسافت از اشتباهات خود در پروژه IE درس گرفته است و وارد عرصه رقابت در این زمینه خواهد شد یا نه.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.