امروز:10 فروردین 1403

گذاشتن پسورد روی گوگل کروم بدون استفاده از هیچ افزونه ای

این روزها با سینک شدن مرورگرها با یک حساب شخصی، تمام اطلاعات شما در یک مرورگر ذخیره می شود، از سابقه جستجوهای شما تا رمزها و یوزرنیم ها و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید و این اطلاعات واقعا اطلاعات مفیدی برای افراد سودجو و یا هر شخص دیگری که بخواهد از کارهای شما سر در بیاورد می تواند باشد و این مشکل بزرگی هست. در فایرفاکس این امکان وجود دارد که شما برای این مرورگر یک پسورد تعریف کنید، اما متاسفانه این قابلیت به صورت پیش فرض در گوگلکروم وجود ندارد و باید با یک افزونه این کار را انجام دهید و یا یکم وارد تنظیمات پشت پرده گوگلکروم شوید.

 

برای رمزگذاری روی کروم مراحل زیر را پی گیری کنید.

 

1- ابتدا آدرس chrome://flags را در نوار بالای مرورگر کروم خود وارد کنید.

 

2- به دنبال عبارت Enable new profile management system بگردید و کلید آبی Enable زیر آن را بفشارید.

 

chrome_profile

 

 

3-در پایین صفحه، کلید Relaunch Now را بزنید و صبر کنید تا مرورگر یک بار باز و بسته شود.

 

chrome_profile1

 

4- حال در سمت راست بالای صفحه نواری اضافه می‌شود که با کلیک روی آن پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود و می‌توانید با کلیک بر روی تصویر قفل، اقدام به قفل‌کردن پروفایلتان بکنید.

 

chrome_profile2

برای باز کردن این قفل از شما درخواست رمز می‌شود که این رمز همان رمز اکانت Gmail شماست که با آن وارد شده‌اید. این قفل حتی با باز و بسته کردن مرورگر و ریستارت کردن سیستم هم از بین نمی‌رود.

 

chrome_profile3

 

به همین راحتی

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.