امروز:29 فروردین 1403

گوگل باگ امنیتی ویندوز 8.1 را پیدا کرد

سوال ابتدای شما این است که چرا گوگل باگ مایکروسافت را پیدا کرده است. اصلا چه نیاز ی به این کار است و وظیفه ی مایکروسافت پیدا کردت باگ محصولات خود است!! اما این جاست که ما شما را با یک پروژه ی زیرو اشنا می کنیم.با ما همراه باشید تا با باگ مایکروسافت و پروژه zero بیشتر اشنا شوید.

باگ ویندوز 8.1

ابتدا اگر از کاربران عادی ویندوز 8.1 هستید نگران نباشید. اما اگر سازمانی هستید باید بیشتر مراقب باشید و فایر وال های خود را در برابر این نفوذ مقاوم کنید.برای این هک  هکرهای باید اطلاعات ورود به سیستم هدف خود را در اختیار داشته باشند.

پروژه Zero

طبق گفته یکی از مدیران گوگل، Zero طرحی است که بر اساس آن بعد از کشف حفره‌های امنیتی در نرم‌افزار، مهلتی برای حل مشکل به شرکت سازنده داده می‌شود که این نیز بهترین رویکرد برای تضمین امنیت کاربران است. بدین ترتیب شرکت سازنده برنامه، وقت کافی برای اندیشیدن راه‌حلی برای مشکل احتمالی دارد و از طرفی به حقوق کاربران هم احترام گذاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که گوگل در راستای پروژه‌ای موسوم به Zero، مایکروسافت را حدود ۹۰ روز پیش از وجود چنین حفره‌ای مطلع ساخته اما ردموندی‌ها تا به امروز هیچ واکنش خاصی نسبت به آن نشان نداده‌اند. گوگل در Zero، اقدام به سنجش آسیب‌پذیری و ضعف‌های موجود در نرم‌افزارهای کمپانی های رقیب می‌کند.