امروز:31 فروردین 1403

نسخه بعدی اندورید ور از وای-فای و ژست‎های حرکتی پشتیبانی خواهد کرد

دنیای فناوری چندسالی است که عجیب رنگ و بوی رقابت به خود گرفته است و همین دلیلی برای پیشرفت روزانه این عرصه شده است، قانون مشخصی وجود دارد، یا هر روز به تولید محصولات جدید فکر کن یا حذف شو و مهم نیست که چه کسی هستی. نوکیا و موتورولا از بزرگترین قربانیان این رقابت هستند. حال پس از گوشی‌های هوشمند نوبت به گجت‌های پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند رسیده است و با ورود اپل‌واچ به بازار، آتش رقابت در این عرصه نیز بالا گرفته است. با آریامونز همراه باشید.

پس از معرفی ساعت لوکس اپل، گزارش‌هایی مبنی بر تمرکز گوگل بر روی اندروید ور منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند در بروزرسانی بعدی اندروید ور شاهد پشتیبانی از وای-فای و ژست‌های حرکتی خواهیم بود. پشتیبانی از وای-فای این امکان را فراه می‌کندکه در صورت نبود امکان ارتباط بلوتوث، Google Now قادر خواهد بود تا از طریق وای-فای به فعالیت خود ادامه هد.

همچنین پشتیبانی از ژست‌های حرکتی این امکان را به کاربران خواهد داد تا با تکان دادن دستی که ساعت‌هوشمند روی آن بسته شده، به نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند و همچنین در میان کارت‌های Google Now به گشت و گذار بپردازند و از دیگر برای انجام این امور نیازی به استفاده از دست دیگر نخواهد بود. همچنین انتظار می‌رود رابط گرافیکی یا همان اینترفیس این پلتفرم بهبود یابد که از طریق آن دسترسی به لیست مخاطبان و اپلیکیشن‌ها تسهیل خواهد شد.

یکی از برتری‌های اپل‌واچ، وجود طیف گسترده‌ی اپلیکیشن‌هایی است که برای این ساعت‌هوشمند توسعه داده شده‌اند. حال گوگل فعالیت‌های خود برای توسعه‌ی اندروید ور را شتاب بخشیده تا این سیستم عامل از نظر نرم‌افزاری قدرتمند باشد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.