امروز:9 فروردین 1403

htc در ادامه فروش ضعیف خود 15 درصد از کارمندانش را اخراج می‌کند

ارزش سهام htc آن‌قدر پایین آمده که از دید سرمایه‌گذاران این شرکت تایوانی عملاً بی‌ارزش شده است! حالا در ادامه فروش ضعیف و ناکامی‌ها htc تصمیم گرفته تا 15 درصد نیروی کار خود را تعدیل کرده تا 35 درصد از هزینه‌هایش کاهش یابد در ادامه با آریا مونز همراه باشید.

 

این شرکت تایوانی که روزی بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آمد اوضاع خوبی ندارد و ارزش سهامش از سال گذشته تاکنون و به خصوص پس از معرفی پرچم‌دار اخیرش وان ام 9 رو به کاهش است. اوضاع تا جایی پیش رفته که حالا ارزش سهام این شرکت از مقدار پول در بانک آن کمتر شده و خطر سقوط و ورشکستگی وجود دارد.نسبت به سال 2011 میلادی فروش این شرکت بیش از 75 درصد کاهش یافته و htc از رده‌بالا توسط سامسونگ و اپل و از راه پایین توسط شیائومی و هواوی تحت فشار قرار گرفته است. به همین دلیل این شرکت به تازگی یک “تجدید کسب‌وکار” را اعلام کرده که طبق آن قرار است “ساده‌سازی عملیات” انجام شده و 15 درصد مشاغل و 35 درصد هزینه‌ها کاهش یابد.

مدیرعامل htc خانم شر وانگ در بیانیه‌ای این‌گونه می‌نویسد: htc یک شرکت الهام‌بخش است که توسط افراد خلاق با ترکیبی از مهارت سخت‌افزار و نرم‌افزار، فناوری پیشرفته و طراحی در کلاس جهانی اداره می‌شود. حالا که حوزه کاری ما به خارج از گوشی‌های هوشمند نیز کشیده شده ما به یک سازمان پویا و منعطف نیاز داریم تا مطمئن شویم می‌توانیم از تمامی فرصت‌های هیجان‌انگیز مرتبط با فضای زندگی استفاده کنیم … این تجدید نظر در کسب‌وکار باعث می‌شود هر گروه از محصولات ما تمرکز درست، منابع صحیح و تخصص درست را در اختیار داشته باشد تا در بازارهای جدید پیروز شویم.گفتنی است شیالین چنگ مدیرعامل اجرایی این شرکت هفته گذشته خبر از کاهش مشاغل داده بود.

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری