امروز:10 فروردین 1403

کدام گوشی برای اولین بار مجهز به فیلم‌برداری HD بوده است

گوشی‌های هوشمند با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند ، فیلم‌برداری 4K، یکی از پیشرفته‌ترین گزینه‌ها برای فیلم‌برداری است .که با این سرعت رشد و پیشرفتی که گوشی‌های تلفن همراه دارند باید منتظراین نوع فیلم‌برداری در گوشی‌های موبایل بود تا چند سال پیش بهترین دوربین و بهترین کیفیت فیلم‌برداری  رزولوشنی HDبود که گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کردند ؛آیا می‌دانید که فیلم‌برداری HD اولین بار در کدام گوشی مورد استفاده قرار گرفت ؟ با اریامونز همراه باشید.

  فیلم‌برداری با رزولوشن اچ‌دی دیگر دارد کم‌کم جایگاه خود را از دست می‌دهد ؛ قبل از این بهترین رزولوشن برای گوشی‌های هوشمند اچ‌دی یا رزولوشن 720p بود بد نیست با هم  با اولین تلفن همراه که از فیلم‌بردای اچ‌دی استفاده می‌کرده آشنا شویم .

شرکت سامسونگ اخیراً با اعلام خبری ادعا کرده است گلکسی S (مدل ۲۰۱۰) نخستین گوشی در جهان بود که از قابلیت  فیلم‌برداری اچ‌دی استفاده کرده است .ولی صحت این موضوع محل اشکال است .شاید شرکت سامسونگ فراموش کرده باشد گلکسی S را چه زمانی معرفی کرده است ! شرکت سامسونگ تعدادی گوشی با ویژگی فیلم‌برداری 720p در اختیار دارد گوشی‌های  OMNIA HD i8910، Samsung Wave و Instinct HD, همه از این نوع فیلم‌برداری استفاده می‌کرد ند.در این میان گوشی هوشمند Instinct HDدارای سیستم عامل آندروید می‌باشد . مدل Wave نیز از سیستم عامل Bada OS و OMNIA HD i8910 مبتنی بر سیمبین استفاده می‌کند

اما قبل از دو گوشیWave و Instinct HD  یک  گوشه دیگر به نام    OMNIA HD i8910 معرفی شده بود ، پس اولین گوشی مجهز به فیلم‌برداری اچ‌دی گوشی به نام OMNIA HD i8910 بود .استفاده‌کنندگان در ماه فوریه سال 2009 شاهد معرفی این گوشی بودند که دارای مشخصات فنی مانند دوربین ۸ مگا پیکسلی با فلش ال‌ای‌دی، لرزشگیر دیجیتال، فوکوس اتوماتیک و فیلم‌برداری با کیفیت اچ‌دی را دارا می‌باشد . همچنین این گوشی دارای  صفحه نمایش لمسی ۳.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل یعنی تراکم ۱۹۸ پیکسل بر اینچ، پردازنده تک هسته‌ای ۶۰۰ مگاهرتزی TI OMAP، حافظه‌ی رم ۲۵۶ مگا بایتی، ۸ یا ۱۶  گیگابایت حافظه داخلی واز باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند .

شما می‌توانید تصاویر مربوط به گوشی OMNIA HD i8910 شرکت سامسونگ را در زیر مشاهده کنید :

Samsung-OMNIA-HD-Review-Design-02 Samsung-OMNIA-HD-Review-Design-03 Samsung-OMNIA-HD-Review-Design-05

اینجانب مهدي طیبی علاقه‌مند به تكنولوژي می‌باشم امیدوارم از مطالبی که می‌گذاریم لذت ببرید