امروز:9 فروردین 1403

به زودی اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل Sailfish 2.0 رونمایی می شود

سیستم عامل هایی که در دسترس عموم هستند، به قدری کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند که ساخت یک سیستم عامل جدید و رقابت با سایر آن ها بسیار سخت و دشوار خواهد بود و نیازمند تلاش و ایده های نوینی برای تحقق آن می باشد.

در این میان خیلی از کمپانی ها وجود دارند که در زمینه ساخت گوشی و سیستم عامل در حال فعالیت هستند که تابحال نام آن ها به گوشتان نخورده باشد. نمونه آن ها نیز Intex‌ می باشد که در هند واقع شده و در زمینه ی گوشی های هوشمند در حال فعالیت می باشد. و اعلام کرده است که به زودیگوشی جدیدش  معرفی می کند و نام سیستم عامل آن هم Sailfish می باشد.

این سیستم عامل را یک شرکت فنلاندی که Jolla‌ نام دارد تولید کرده است و قرار شده که گوشی جدیدی که کمپانی Intex‌ از آن یاد می کند نیز به آن مجهز شود و نسخه 2.0 آن روی گوشی نصب شود. فعلا اطلاعاتی از نام این گوشی در دست نداریم اما طبق شایعات منتشر شده قرار است این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 600 عرضه شود ،همچنین از شبکه ی 4G هم پشتیبانی می کند.

184130-jollatabletfront

قیمتی که به صورت پیش فرض برای این محصول درنظر گرفته شده، حدود 235 دلار خواهد بود. و تا چند ماه آینده شاهد فروش این گوشی در بازار خواهیم بود.

نسخه ی 2.0 از سیستم عامل Sailfish‌ اشکلات را به حداقل رسانده و امنیت آن نیز بهتر شده است همچنین ویژگی مولتی تسکین در آن ارتقا یافته است. اما هنوز هم در سطح رقابت با سیستم عمل هایی نظیر اندروید و iOS قرار نگرفته است و شاید در آینده بتواند رقیب خوبی برای سایر سیستم عامل ها باشد.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.