امروز:9 فروردین 1403

مشخصات احتمالی گوشی نکسوس 7 هوآوی

هنوز مشخص نیست گوگل برای تولید نسل بعدی نکسوس با کدام کمپانی همکاری می‌کند اما در این میان سهم هوآوی از شایعات موجود قابل توجه است و  بسیاری از منابع موجود اعتقاد دارند که گوگل تولید نکسوس 7 را به هوآوی خواهد سپرد و منابع خبری چینی می‌گویند هوآوی قرار است یک فبلت قدرتمند را برای جلب نظر گوگل تولید کند.

 

وب‌سایت Weibo در مورد مشخصات فنی نسل بعدی نکسوس به حضور  یک نمایشگر 5.7 اینچی OLED ساخت سامسونگ با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل در این گوشی اشاره کرده است. در حالی که هوآوی تولیدکننده‌های پردازنده‌های رده بالای Hi-Silicon Kirin است، ولی به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته است در نسل بعدی نکسوس‌های خود از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 با معماری 64 بیتی استفاده کند.

پان جیوتانگ از تحلیل‌گران چینی حوزه آی‌تی و مدیر وبسایت Weibo ادعا کرده است هوآوی به دلیل اینکه معتقد است کاربران تفاوت میان رزولوشن QHD با Full HD را متوجه نمی‌شوند برای بهینه کردن وضعیت مصرف باتری قصد نداشته از صفحه نمایش QHD استفادهکند اما گوگل خود تصمیم گرفته است از یک صفحه نمایش QHD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، در نسل بعدی نکسوس بهره ببرد. همچنین گفته می‌شود که نسل بعدی نکسوس از یک دوربین با کیفیت 16 یا 20.7 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر استفاده خواهد کرد. شایعاتی مبنی بر حضور یک رم 4 گیگابایتی در این گوشی شنیده می‌شوند.

البته زمزمه‌هایی مبنی بر تولید این نسل از نکسوس توسط ال‌جی نیز وجود دارندو تا پیش از این موتورلا برای تولید نکسوس6، ال‌جی برای تولید نکسوس 4 و 5، اچ‌تی‌سی برای نکسوس وان و سامسونگ برای تولید نکسوس اس و گلکسی نکسوس باگوگل همکاری کرده‌اند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.