امروز:9 فروردین 1403

اپلیکیشن جدید نقشه‌ی مایکروسافت در آخرین پیش‌نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند

نسخه جدید پیش‌ نمایش ویندوز 10 برای گوشی‌های‌هوشمند از اپلیکیشن نقشه‌ی جدید مایکروسافت استفاده می‌کند و براساس اطلاعات موجود این اپلیکیشن مبتنی بر پلتفرم Universal App مایکروسافت توسعه یافته که از بهترین نقشه‌ها، تصاویر هوایی با کیفیت، داده‌های محلی و قابلیت مسیریابی صوتی که از ترکیب سرویس‌های Here و Bing Maps ایجاد شده، بهره می‌برد.

 

این اپلیکیشن قادر است کوتاه‌ترین مسیر ممکن را برای رسیدن به مقصد با توجه به ترافیک موجود به شما پیشنهاد دهد. با استفاده از دو انگشت می‌توان روی نقشه زوم کرد یا حالت نقشه را تغییر داد. در حالت نقشه‌ی هوایی می‌توان ترافیک مسیر مشخصی را مشاهده کرد. گزینه Show My Location، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر روی موقعیت شما زوم می‌کند، همچنین با استفاده از کلید جستجو می‌توان شاخه‌های محبوب در زمان جستجو را همچون رستوران، کافی‌شاپ و هتل دید. در صورتی که به سفر رفته و در هتلی اقامت دارید، می‌توانید بهترین مراکز تفریحی و توریستی را در کنار بهترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از کارت اطلاعات هتل مورد نظر ببینید.

 

 

در مورد مسیریابی نیز باید به این نکته اشاره کرد که  این اپلیکیشن همه‌ی جوانب رانندگی از جمله‌ محدودیت‌های سرعت در روز و شب را با توجه به حالت شب و روز در نظر می‌گیرد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.