امروز:4 اردیبهشت 1403

مینگ کو چی: سنسور اثر انگشت اپل به روز خواهد شد اما نه به صورت یکپارچه شده با صفحه نمایش

مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی KGI پیش‌بینی کرده است که اپل در نسل بعدی آیفون از سنسور اثر انگشت جدیدی استفاده خواهد کرد که درصد خطایش به منظور بهبود کارکرد apple pay، کاهش پیدا کرده است. اپل برای اولین بار در آیفون 5S از سنسور اثر انگشت استفاده کرد و نشان داد که این ماژول چه پتانسیل بالایی در موبایل‌ها دارد.

 

مینگ کو چی در این خصوص گفت:

انتظار داریم نسل جدید آیفون در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شود. ما معتقدیم که این شرکت سری جدیدی از سنسورهای اثر انگشت استفاده خواهد کرد که عملکرد سنسور در شناسایی اثر انگشت بهبود یافته است و این کاهش خطا برای بهبود در عملکرد apple pay می‌باشد. ما پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ماژول‌های مورد استفاده توسط اپل در سال جاری ۱۲.۴ درصد افزایش یافته و به ۲۶۲ میلیون دستگاه برسد.

 

مینگ همچنین گفته است که پروسه‌ی تولید این سنسور مستلزم دقت بالایی است. به احتمال زیادSunnic و ASE Kuo در کنار TSMC سه تولیدکننده‌ی اصلی ماژول‌های مورد نیاز اپل برای استفاده در محصولات این کمپانی باشد.

اگر یادتان باشد ما پیشتر در مورد احتمال استفاده سنسور اثر انگشت ترکیب شده با صفحه نمایش خبری منتشر کردیم. اما چی معتقد است که علی‌رغم ثبت پتنت‌های مربوط به این تکنولوژی توسط اپل، به این زودی‌ها شاهد عرضه‌ی این فناوری به این زودی از سوی اپل نخواهیم بود چرا که به کارگیری این فناوری نیازمند استفاده از روکش صفحه‌ی نمایش یاقوت کریستال است تا خط و خش‌های ایجاد شده به حداقل برسد و بتوان دقت قابل قبولی برای این فناوری ایجاد کرد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.