امروز:10 فروردین 1403

اپل برای اندورید اپلیکیشن تولید خواهد کرد!

حتما غوغای خرید بیتس توسط اپل در سال گذشته به یادتان هست، آخرالزمانی که همه برای باندهای اچ تی سی در نظر گرفتند و … بگذریم. حال خبرهایی جالب در راهند. گزارش شده است که اپل در حال خدمت به رقیب خود می باشد!!!! خبرها می گویند اپل در حال توسعه ی اپلیکیشن اندرویدی سرویس موسیقی بیتس می باشد. در واقع این اولین اپلیکیشن اندرویدی اپل خواهد بود.

کاهش استفاده از سرویس آیتونز اپل و همچنین محبوبیت سرویس های استریم موسیقی مانند اسپاتیفا باعث شدند که اپل کمپانی بیتس و سرویس استریم موسیقی آن که اعتبار خوبی بین مردم داشت را به مالکیت خود درآورد. حال به نظر می رسد که اپل می خواهد علاوه بر کاربران خود، کاربران اندروید را هم به عضویت این سرویس در بیاورد و اولین اپلیکیشن اندرویدی خود را هم به همین منظور تولید می کند. گفته می شود هزینه ماهیانه عضویت در این سیستم ماهانه 7.99 خواهد بود که در مقایسه با اسپیتفای با هزینه ماهینه 9.99 دلار، 2 دلار کمتر است.

 

انتشار اپلیکیشن اندرویدی این سرویس توسط اپل، قدمی بزرگی است. اپل پس از خرید بیتس، فعالیت اپلیکیشن اندرویدی سرویس موسیقی آن را همچون اپلیکیشن HopStop متوقف کرد. براساس اطلاعات منتشر شده مهندسان اپل در حال توسعه‌ی این اپلیکیشن هستند.

تیم‌کوک پیش از این اعلام کرده بود که مشکلی با توسعه‌ و ارائه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اندروید توسط اپل ندارد.البته به نظر می رسد اپل برنامه‌ای برای انتشار اپلیکیشن نسخه‌ی ویندوزفونی این سرویس ندارد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.