امروز:10 فروردین 1403

one drive با قابلیت های تازه در راه است

هنوز نوروز فرا نرسیده شاهد عیدی دادن و خانه تکانی بزرگ مایکروسافت هستیم!!!  با این حال هنوز هم این طوفان مایکروسافت فروکش نکرده است و بعد از کنفرانس بی عیبی که داشت و معرفی ویندوز10، هدست واقعیت افزوده و امکانات جدید برای گیمرها، این طوفان حالا سرویس های این شرکت را فرا گرفته است. حال نوبت به سرویس One Drive رسیده است. با آریامونز همراه باشید.

 

در سال های اخیر مایکروسافت تصمیم خود را گرفته است و می خواهد باز هم به گردونه رقابت بازگردد و تمام تلاش خود را برای جلب توجه کاربران به کار گرفته است. از پاسخ دادن به درخواست های مطرح شده در صفحه صدای مشتری خود تا معرفی ویندوز جدید و رایگان کردن آن برای کاربران ویندوز8.1 و …، همه مهر تاییدی بر این ادعای ما می باشد. حال مایکروسافت به سراغ سرویس ابری خود یعنی One Drive رفته است و کاربران این سرویس را به ذخیره تصاویرشان در این فضا ترغیب می کند. البته این تشویق پیش از این هم از طرف مایکروسافت وجود داشت اما به دلیل امکانات نه چندان قابل توجه این سرویس در مقایسه با دیگر رقبا، کاربران دلیل محکمی برای این کار نداشتند اما حالا به نظر می آید که مایکروسافت به خودش آمده و به دنبال ایجاد تغییراتی تازه و کارآمد در این سرویس برای بهتر شدن آن تا چند هفته آینده هست.

 

این تغییرات امکان ذخیره تصاویر در آلبوم های دلخواه با رابط کاربری تازه را می دهد. همچنین با کمک سرویس تشخیص رنگ بینگ، می توانید برچسب های ساده ای را به تصاویر خود بزنید و تصاویرتان را با سرعت و سهولت بیشتری به اشتراک بگذارید. علاوه بر این امکان همسان سازی یا همان سینک (Sync) کردن تصاویر در تمام دستگاه های مبتی بر ویندوز7 یا بالاتر وجود دارد.

 

نکته جالب و شاید عجیب این قصه اینجاست که این بروزرسانی ها فعلا فقط برای کاربران وب و سیستم عامل ios عرضه می شود و کاربران اندورید و ویندوزفون این سرویس باید چند روز دیگر صبر کنند.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.