امروز:31 فروردین 1403

ویندوز 10 اکنون 4.95 درصد سهم بازار را با 53 میلیون نصب در دست دارد

در هفته گذشته، ویندوز 10 بر روی بیش از 50 میلیون دستگاه نصب شد. در حال حاضر، یک گزارش جدید ادعا می کنند که ویندوز 10 پیشی گرفته است و بر روی 53 میلیون دستگاه نصب در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده است. در این گزارش همچنین آمده است که ویندوز 10 در حدود 1500 دستگاه در ثانیه نصب شده است. با این حال، این احتمالا به همین شکل نخواهد ماند و کاربران بیشتر و بیشتری شروع به گرفتن ویندوز 10 می کنند تا برای به روز رسانی سیستم عامل دستگاه های خود اقدام کنند.

شایان ذکر است که مایکروسافت اخیرا ارائه ویندوز 10 به کاربران را آغاز کرده است و با اینکه زمان زیادی از ارائه آن در بازار جهانی نمی گذرد، موجی از ویندوز 10 در حال انتشار است و برای ارتقا و به روز رسانی در دسترس بسیار زیادی از کاربران قرار گرفته است.

نکته جالب این است که StatCounter بیان می کند که ویندوز 10، 4.95٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین این نشان می دهد که تعداد بسیار مبهم است.

برای کسانی که نمی دانند StatCounter چیست باید بگویم، StatCounter یک ابزار وب تحلیلی است که توسط میلیون ها وب سایت در اینترنت استفاده می شود.

با توجه به آمار NetMarketshare ویندوز 8.1 تا پایان ماه ژوئن 13.09درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و سیستم عامل X10.10 سهمش از بازار 4.47 در صد بوده است که گویا این امار نیز نشان می دهد ویندوز X10.10 در حال پیشی گرفتن است.

البته مقایسه StatCounter و NetMarketshare همیشه یک مقایسه کامل نیست. هر چند هر دو آنها ابزاری برای جمع آوری اطلاعات هستند و همانطور که مشاهده می کنید آمار بدست امده از آنها اعداد نزدیک به هم را ارئه داده اند و به احتمال زیاد هر دو ویندوز در بازار سهم مشابهی دارند و نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که ویندوز 10 از سیستم عامل X پیشی رفته است.

ما کنجکاویم برای انتشار خبر برجسته و مهم بعدی مایکروسافت، چرا که در ابتدا تنها اعلام این شرکت نصب ویندوز 10 بر 14 میلیون دستگاه بود ولی بعد اعلام داشت که ویندوز 10 قابل قیاس با ویندوزهای 7 و 8 نیست چرا که در اوایل کار برای کاربران و پذیرندگانش رایگان خواهد بود.

البته به نظر می رسد این تاکتیک مایکروسافت برای این ویندوز نسبت به سیستم عامل های دیگر باشد. که تا به امروز این توزیع صورت گرفته است و می توان آن را یک موفقیت و یک پیروزی بزرگ برای این شرکت محسوب کرد.

screen_shot_2015-08-10_at_9.58.31_am_story

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم. علاقمند به یاد گیری و مباحث تکنولوژی، امیدوارم از مطالب آریامونز نهایت لذت را ببرید